Splinter Cell: Blacklist و چالش های سبک مخفی کاری + ۸ دقیقه ویدئو گیم پلی (لینک های دانلود اصلاح شد)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 828
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

دموی بازی

 سم فیشر، فردی پر از مشغله و دغدغه کاریست! پس از شروع به کار این فرانچایز در سال ۲۰۰۲، این سرباز استثنایی بین مخفی­کاری محض و اکشن پویا و زیبا در نوسان بوده است. بعضی از این نوسانات در چالش­های ذاتی ژانر مخفی کاری و دیگر نوسانات ناشی از حوصله و صبر بازیباز در زیرنظر داشتن حرکات هوش مصنوعی بوده است. آقای Patrick Redding، کارگردان بازی در یوبی سافت تورنتو توضیح می­دهد که چگونه وی و تیمش این تغییرات و نوسانات را در بازی اجرا کردند و در این مقاله مطلع خواهید شد که چه تغییراتی قرارست در عنوان جدید Splinter Cell: Black List اعمال شود.

 

چالش شماره ۱: عاملی به نام رضایت بخشی

چه چیزی سبب رضایت شما در ژانر مخفی کاری می شود؟ بعضی ها خواهند گفت: دزدکی رد شدن از گاردها و دیده نشدن توسط آنها! Redding توضیح می دهد که این قضیه به عنوان نتیجه است و علت رضایت نیست! مخفی کاری از لحاظ طراحی مراحل، اجتناب از افراد و اشیا نیست. در حقیقت مخفی کاری نوعی ساخت اکوسیستم است و این اکوسیستم باید به گونه ایی باشد که بازیباز واقعا احساس کند این چنین محیط و اکوسیستمی خارج از بازی ویدئویی وجود دارد. به همین علت وجود یک هوش مصنوعی پویا و واقعی نیاز است. وجود یک هوش مصنوعی که همانند یک انسان رفتار کند می تواند مرحله بازی را پویا و واقعی جلوه دهد و حوادث غیر مترقبه را به بازیباز معرفی کند تا حواس و تمرکز خود را برای پیشروی در بازی جمع کند.

وقتی وارد محیطی تازه و جدیدی می شوید ناخودآگاه مخفی کاری را شروع می کنید. هویت شما هنوز لو نرفته است. حتی اگر در ابتدای ورود خود نارنجکی پرتاب کنید، باز هم به دنبال مخفی کردن خود می گردید. عملکرد شما در محیط، تاثیرهای متفاوتی در آنِ واحد رقم خواهد زد.

برای Redding و تیمش، عامل “انتخاب” هدفِ ” اجتناب از محیط و افراد را در سناریوهای ساخته شده”، مغلوب می کند. برای ابزارآلات گیم پلی برنامه های متعددی وجود دارد که می توان با یکدیگر ترکیب کرد و گیم پلی ناب را به ارمغان آورد. اینکه چه نوع صدایی برای هوش مصنوعی جلب توجه می کند، چگونه اجساد را باید پنهان کرد و… همگی از ابزارآلات شما در پیشبرد بازی است. با اهدای این ابزارآلات به بازیبازها و ارائه راه های متعدد برای پیشروی در محیط، بازیبازها کاملا برای انتخاب های خود که چگونه بازی را پیش ببرند آزاد هستند.

از آن سو، شما نمی خواهید ضعیف و یا بسیار فراری در بازی باشید و احساس کنید نمی دانید دقیقا در بازی چکار می کنید! برای بازیباز، چالش اصلی در تصاحب و کنترل موقعیت است. مشاهده عملکرده هوش مصنوعی و برنامه ریزی برای از پا در آوردن آنها است.  نکته جالب در طرح ریزی کشتن مخفیانه و مشاهده اینکه دقیقا این اتفاق میفتند است! فرض کنید پس از اقدام به کشتن فرد، مشکلی پیش بیاید و یا اشتباهی رخ دهد، شما مجبور به فرار هستید. این همان چیزیست که برای رضایت بازیبازهای طرفدار مخفی کاری مهم است.

 

 

 

دانلود ویدئو گیم پلی HD

دانلود ویدئو گیم پلی SD

 

چالش شماره ۲:عاملی به نام  مرگ و شکست

عامل مرگ، یک حقه طراحی برای بازی ها به شمار می آید. مرگ شما را با خطر شکست در ماموریت به چالش خواهد کشید ولی اگر فرض کنیم که در ماموریت خودتان شکست بخورید همین عامل مرگ باعث می شود تا راه های جدیدتری را امتحان کنید! بر طبق گفته های Redding پیدا کردن این توازن در سری بازی های اسپلینترسل، مهم ترین عامل است. اگر به اولین نسخه های بازی اسپلینترسل نگاهی بیندازید در می یابید که بازی بسیار سخت بود. اگر مرتکب اشتباهی می شدید، مرگ سم فیشر و حتی شکست ماموریت را به دنبال خواهد داشت. با گذشت سالیان و انتشار نسخه های جدیدتری از این سری بازی ها، به بازیبازها اجازه بیشتری در پیشروی بازی داده می شد تا فقط به دنبال یک راه حل برای پیشروی در بازی نباشند. در زمان انتشار نسخه Conviction، سیستم گیم پلی جدیدی تحت عنوان PEV معرفی و تعبیه شده بود. PEV مخفف سه کلمه Execute، Vanishو Prepare است که به ترتیب به معنای “آماده سازی، اجرای عملیات و محو شدن از محیط” است. شما باید طبق طرح PEV در موقعیت مناسب بروید، محیط را مشاهده کرده و نقشه خود را بکشید و سپس مطابق با آن، عملیات خود را آغاز کنید. شما همیشه این قابلیت را داشته اید تا از چشمان هوش مصنوعی فرار کنید. این قابلیت بعدها در نسخه Conviction تحت عنوان “آخرین موقعیت شناخته شما” تعریف شد. با استفاده از این قابلیت می توانید برای دشمنان بازی تله گذاری کنید. سیستم PEV برای زمانی بوده که اگر اوضاع ماموریت بغرنج شده و شما وارد مبارزه می شوید در حالیکه هدف شما اصلا اینگونه نبوده است. مبارزه در بازی، تجربه مخفی کاری را از بازیباز سلب می کند.

قبل از انتشار Blacklist، تیم سازنده در صدد است تا توازنی بین بخش مخفی کاری و مبارزات ایجاد سازد. در عین حال،آستانه شکست را نیز برای بار دیگر افزایش دهند. Redding در این راستا می گوید: “کاری که ما برای ساخت بازی انجام دادیم بسیار بیشتر از قبل بوده و دوام آوردن زیر رگبار گلوله سخت تر از نسخه های قبلیست. دشمنان خطرناک تر از قبل بوده و انگیزه قوی تری برای حفظ استراتژی مخفی کارانه خود را دارند. تیم سازنده امیدوارست که بازیبازها از حرکت پلنگی(!) در بازی استفاده کنند. بدین صورت که خطر افشاسازی در محیط را کاملا درک کنند و با این حال دشمنان را تک به تک از پا در آورد.

حرکات سم فیشر برای اجرای الگوی پلنگ بسیار بهینه تر از قبل شده است. Redding در اینبار می گوید: “ما واقعا در صدد این هستیم که بازیبازها احساس کنند سم فیشر همیشه چند قدم از دشمنان خود جلوتر است. این قضیه به بازیبازها این حس را القا می کند که یک سرباز کارکشته هستند. وقتی اوضاع حاد می شود و سم فیشر با درایت می تواند خود را از مهلکه نجات دهد و از محیط فرار کند و محو شود و هیچ ردی جز اجساد بر زمین نماند شما دقیقا با یک سرباز کارکشته رو به رو هستید و این بازی می تواند به یکی از جذاب ترین بازی ها تبدیل شود.

672912 20130117 640screen002 Splinter Cell: Blacklist و چالش های سبک مخفی کاری + 8 دقیقه ویدئو گیم پلی (لینک های دانلود اصلاح شد)

چالش شماره ۳: عاملی به نام جذب انبوه

صبر و حوصله بازیبازها، به خصوص در این سبک، یکی از اهداف دیگری در این سری بازی است. با گسترش و رشد تعداد هواداران سری بازی های اسپلینترسل، تیم سازنده باید برای این سوال که تا چه حد مخفی کاری را بازیباز می تواند تحمل کند جوابی بیابد. Redding اینگونه توضیح می دهد:

برای ساخت، ابتدا به اسپلینترسل و بازارفروش این بازی نگاه کردیم و چالشی مبنی بر اینکه چگونه انبوهی از بازیبازها را به این بازی جذب کنیم ایجاد شد. به چند روش مختلف درباره این معضل رو به رو شدیم. برای ساخت Conviction، تنوعی برای طراحی بخش مخفی کاری به کار بردیم. فکر کردیم که شاید در سبک مخفی کاری، بازیبازها بخواهند سریعتر و هجومی تر  در محیط پویای بازی باشند.

قبل از انتشار بازی Blacklist، انتشار بازی هایی مثل Dishonored و Mark of the ninja ثابت کرده اند که بازی در سبک مخفی کاری کار بسیار سختی نیست. ما متعصبانه به سرعت بیشتر بازی نگاه نکردیم چون از بازی های دیگر دریافتیم که رضایت بخشی بازیبازها در سبک مخفی کارانه فوق العاده است چون بازیبازها به نظر می رسد دوست ندارند که وقت خود را صرف درک الگوهای حرکت هوش مصنوعی کنند.

672912 20130117 640screen003 Splinter Cell: Blacklist و چالش های سبک مخفی کاری + 8 دقیقه ویدئو گیم پلی (لینک های دانلود اصلاح شد)

بین کسی که در سایه ها چمباتمه زده با کسی که در تاریکی شب به عنوان یک شکارچی مخفی عمل می کند تفاوت بسیاری وجود دارد. حس توانمندسازی به شما صبر بیشتری را تحمیل می سازد. مادامی که می توان عملیاتی را در طول یک زمان قابل قبول انجام داد، بازیباز عملکرد PEV گونه را می پذیرد. این مسئله، درسی بسیار جذاب بود تا سازندگان دریابند که صبر و حوصله بازیبازها را چگونه در بازی درک کنند.

در طول این سالیان، Redding و تیمش با بازیبازهای زیادی رو به رو شدند. Redding در اینبار می گوید:

هنوز هم بازیبازهایی وجود دارند که به شدت دوست دارند متفکرانه در بازی پیشروی داشته باشند و یک گارد را برای مدت زیادی زیر نظر بگیرند. اگرچه نمی توان گفت که چون دیگر بازیبازها مشتاق این عملکرد نیستند، به هیچ وجه در طول بازی به صورت PEV عمل نمی کنند. این صبر و حوصله، بازیبازها را تشویق می کند تا لحظات ماندگار نسخه های قدیمی را بتواند برای بار دیگر تجربه کند. لحظاتی که چالش ها سخت تر بودند. اگر به بازیباز بگویید که” در این منطقه،  قوانینی وجود دارد و از آن پیروی کن” بسیاری از بازیبازها از آن لذت می برند. بسیاری از بازیبازها وجود دارد که خواهان این هستند که چه کاری باید در هر لحظه انجام دهند و بعضی دیگر علاقه دارند که انتخاب های زیادی برای پیشروی داشته باشند. پس ما باید به شکل یک رستوران یا بوفه عمل کنیم! این لحظات همانند پیش غذا هستند که به بازیبازها می دهیم تا بلکه میل آنها در مدل پیشروی بازی بدون اعمال جبر در طول یا فقط قسمتی از بازی تغییر کند.

کاربران محترم سایت توجه داشته باشید که مطالب نویسندگان صرفاً نظر سایت گیمفا نمی باشد . همچنین لطفاً نظرات خلاف قوانین سایت و توهین آمیز را از قسمت تماس با ما گزارش دهید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دموی بازی و آدرس okp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.